Thursday, May 26, 2005

hari ni..

Assalamualaikum wbt...
emm..hari ni..semua org keluar..tinggal aku sorang2 kat ofis..best jugak..semua keje hari ni aku dah bereskan pagi tadi..so boleh rileks sikit..layan blog nih..ape nak citer yer..layan je la...
pejam celik pejam celik, dah 25 tahun umur kita nih (bg mereka yg seangkatan dgnku)..tup tup dah ada family sendiri pun..tp tu la..keje ni belum puas hati lagi..ingat nak masuk gomen la..terjamin sikit..keje kat company ni..macam tak terjamin je..bos pulak tak tetap pendirian..kejap macam tu..kejap macam ni..keje dia dok menyusahkan orang jer..B.O.S (Buat Orang Susah)..
nak jadi cikgu?it's not my favourite jobs. cikgu pun penat jugak..it just that jadi cikgu ni byk cuti panjang..kpli..dah malas nak mintak..buang karen je..alhamdulillah my husband dah dpt keje yg ok.kira terjamin la jugak..aku ni..ingat nak sambung MSc tp nak kena pilih bidang yg betul2 berguna utk cari keje lps ni..kalau tak..selamatla..kadang2 pening jugak memikirkan kerjaya di masa depan ni..takkan aku nak stay jadi 'kuli batok' kat company ni..tp kan aku nak ckp ngan korang..company melayu..memang susah nak naik..apa lagi kalau org melayu yg jadi bos tu adalah jenis melayu yg memang betul2 melayu..'phd','mbs',..semua ada,kalau buat appointment dgn org tak pernahnya tepat masa..macam mana nak idup?
Aku kadang2 tension gak..ada la time2 aku rasa macam la-la tu jugak nak resign..tp bila pikirkan nak tolong org melayu (+ org kelate) berniaga, kesian pulak..kalau aku resign sapa nak handle semua product biotech kat company ni?mungkin bos tu tak pikir efek dia kalau aku resign..sebab tu dia suka2 hati je mengarah itu ini..semua nak ikut kepala dia yg cerewet mewet tu..staf lain takpela adik beradik dia..semua ikut kata dia..eh..panjan pulak aku emlalut ni..oklah..nak gi lunch..chow. :)
*phd-perasaan hasad dengki
*mbs-macam bagus sangat

No comments: