Thursday, May 19, 2005

Kerja..kerja..kerja

He..he..he...today boss takde kat ofis...dia balik kg semalam..rileks la sikit...tp actually byk keje kena buat. I've to settle all my work before 1st june..emm..quite tension when there is a colleague who didn't give full commitment in his work.effectnya, semua kena potong gaji..
Actually I have problem sikit with my work, actually is not my problem, company problemla..tp kena jugak on my shoulder because that guy - I yg introduce to my boss...haiya..
this guy actually kena buat marketing utk company.. but since he joined us, satu order pun tak de hasil keje dia.my boss pun don't know what to do dah..everyday he went out to do sales and come back to office with some enquiries from customer but..quotation tinggal quotation..tak pernah ada order pun..letihla company macam ni..dah la he's the only one yg buat sales utk company..alih2 org lain yg bawak masuk order (aku la tu..;))padahal aku bukan keluar buat sales, byk keje kat office I've to handle.HAi..ponin..
Yg lagi tension tu, bila ada org tegur dia, dia kata org sibuk jaga hal dia..we all just nak ingatkan dia..lgpun kalau tak achieve monthly target, semua org kena potong gaji 10%-byk tu..
LAgi satu, dia ni everyday talipon awek dia guna talipon ofis..sakit telinga ni...padahal company dah bagi elaun prepaid, elaun kereta kat dia..hp asyik takde credit jer..
Hari tu he want to borrow some money from me, aku tak bagi..bkn aku tak nak tolong kawan..tapi yg 2 bulan lepas pun dia belum bayar lagi..aku nak ajar dia sikit..kalau senang2 aku bagi dia pinjam, bila dia nak belajar berjimat...

To be continued....

4 comments:

Lyna said...

hey yaa...welcome to blogspot hehe..dah bace dah..:D

Hanim Mohamed said...

haiya! bukak2 blog terus bitch! hahahahahahahahah..bagus2 lepas geram byk!

Hanim Mohamed said...

errr....aku rasa aku tau je sapa tu...

YuS~N3 said...

ko tau ke neem..syy..biarkan identitinya dirahsiakan..sbb tu kalau bleh aku tak nak dia tau blog aku..sebab spa mkn garam..mesti dia rasa masinnya..