Thursday, June 09, 2005

Future...

Hi..Asm...

just come back from MINT & UPM. Kat MINT tadi jumpa ada sorang Dr ni, baru dpt title Dr..he advice me to search for another job and guess what?MINT has advertised an offer for contract research officer tp esok dateline..sempat ke aku nak submit ni?apa lagi aku terus blah pegi admin block & amik borang...cuba nasib je la..Dr tu ckp offer utk budak degree je..so no competition with MSc holder..try je lah..mana tau nasib aku baik kat situ...

Appointment aku dgn Dr kat UPM actually at 11.30am tp aku sampai 12.00n..gara2 Dr kat MINT tadila..janji pukul 10.30am..pukul 11.15 baru dia ada kat bilik dia...yelaa..nama lagi Dr..bz memanjang..aku jumpa Dr Z tadi kat UPM-Jbt BioMedic...quite hard jugak la nak sbg MSc ni..byk benda nak kena pikir..yuran dia quite high...rasanya aku kena buat RA jugak..then baru bleh survive..tp kalau nak tunggu utk RA kena postpone dulu la hasrat aku nak study ni sbb for the time being most of the researchers takde enough fund utk RA...kena survey lagi kalau2 ada yg punya duit utk RA...
Bla pikir pasal masa depan ni..susah jugak...yela...challenge tu semakin tough from year to year..kalau mintak keje government setakat ada degree je..takde maknanya..org lain lagi ada Master/phD...org pandang macam SPM je jugak...camne nak buat ni?????tulonn...aku dah tak sanggup stay kat sini lama2..kalau boleh hari ni jugak nak quit..tp tak bolehla..gaji sorang mana cukup nak hidup kat kl ni beb....ini pun gaji bulan lepas tak masuk lagi..sah2 company takde duit ni...tak tau ler..apa2 pun layan jer!!!

No comments: