Tuesday, February 10, 2009

Pecah Rumah & Cubaan Samun

Assalamualaikum wbt..

Pagi ni bukak je email ada satu lagi berita yg menakutkan aku..satu cubaan samun telah berlaku tapi telah digagalkan oleh pasukan RELA yg bertugas mengawal kat situ..baru je minggu lepas jiran aku selang 3 buah rumah je kena pecah masuk..dua2 kejadian ni berlaku waktu siang..rumah jiran aku tu kena pecah masuk waktu hujan lebat antara jam 3-4pm dan masa tu semua org keluar bekerja..and cubaan samun tu plak berlaku semalam hari cuti lebih kurang jam 4pm..tp tak tahul sama ada tuan punya rumah tu ada ke tidak..berani betul diaorg ni kan..tak kira masa..heee takut jgk aku..dahla hubby xde nin..Na'uzubillah.

Kepada penyamun2 atau perompak2 yg terbaca blog aku nih (hehe..macam la ada)..tolongla..kesianla..cuba la cari rezeki dgn cara yg halal..org lain pun mengalami kemelesetan ekonomi jgk..kalau nk buat jahat tu ingatla dosa pahala..

Hmm..hr ni tak byk keje sgt sbb just nk kene baca pH jer..so blehla nk wat N3 tapi..idea xdela..takde apa sgt nk citer..weekend 3 hari pun xde wat ape sgt..sabtu aku sakit kepala and tak sedap badan sikit so xde la nk bwk bdk2 ni pegi jalan ke apa..ahad pun sama..lepak kat rumah jer..isnin pagi aku terpaksa pegi lab jgk so budak2 aku tumpang kat nursery kejap..lepas amik diaorg tengahari tu pegi warta jap beli apa yg patut esp susu najwa yg dah habis..nak beli susu banyak2 tak larat nk bwk (seksa betul hubby xde ni)..then balik rumah.semua tido penat..ptgnya online skype dgn hubby kejap..pastu bwk budak2 ni main kat luar rumah jap sampai maghrib..mlm kitaorg mkn maggi jer..hehehe...tu je la kisah weekend yg boring tanpa hubby...

Skrg ni M'sia sedang dilanda krisis politik yg agak melampau..ntahla..apa nk jadi pun aku tak tau..masing2 pikirlah sendiri mana yg baik dan mana yg buruk..memang tak semuanya perfect..cuma bagi aku kita tak perlu terlalu obses dgn sapa2 individu atau mana2 parti politik...Islam mengajar kita untuk bersabar, bermusyawarah dan bertolak ansur serta menghormati sesama Islam..bagi aku cara demonstrasi menunjukkan kemarahan seperti yg berlaku skrg ni akan lebih memburukkan imej Islam..orang yg ingin melihat keruntuhan Islam hanya akan bertepuk tangan melihat orang Islam berpecah belah dan berperang sesama sendiri..ini pendapat peribadi aku la..aku pun takde nk sebelah mana2 pihak (tapi biar aku je yg tahu sapa yg aku undi p/raya lepas..semoga aku berada di pihak yg benar Aminnn!)..

Wallahu'alam...

No comments: