Tuesday, March 10, 2009

He's on the way..

Assalamualaikum wbt..

If korang notice..aku dh remove jam waktu calgary tu..hehe..coz my hubby is on his way back to me!!!semalam dia dh bertolak from Calgary to Toronto..dh sampai kot ni..he'll singgah at Toronto for one night to visit Niagara Falls and lps tu baru amik flight to Hong Kong before further to KLIA..expected to arrive at KLIA @ 7pm on this Thursday..hmm..tak sabar tgu dia balik..

Ok..since hubby dh nk balik, aku nk list down apa yg aku pelajari sepanjang hubby takde and aku rasa life without him is very hard for me..

1. Of course waktu tidur la..tak best bila hubby takde kat sebelah..takde warmer..hehe
2. Bila bangun tdo hubby xde utk paksa bangun..hehe.
3. Akulah org yg paling bz di waktu pagi before take off to ofis..nk mandikan bdk2..nk panaskan enjin keta..angkut brg msk dlm keta..etc..kalau hubby ada ringan skit keje aku..
4. Bila time lunch takde org nk call ajak lunch..slalu hubby akan call ajak lunch sekali..most of the times..
5. Pegi keje & blk keje kena drive sdiri every day..kalau hubby ada bleh gilir2 drive..
6. Blk keje jd mati kutu kt rumah coz tak msk dinner..kalau hubby ada aku mesti kena msk for dinner..
7. Bila nk tdo mlm kena check all the doors & windows are close properly and lock..biasa hubby yg buat semua tu..
8. Kalau Najwa tertido kt bwh..jenuh la aku nk mengangkatnya..berat bagai..sakit kaki angkat dia naik atas..
9. Bila beli brg2 dapur and susu/pampers bdk2 ni..adus..penat dgn berdukung lg..bwk brg lagi..kalau hubby ada dia yg uruskan smeua tu..aku just tgk bdk2 je..
10. Weekend adalah hari2 yg paling boring tanpa hubby..

Hmm..kalau nk disenaraikan memang byk la..tu antara 10 yg aku bleh tulis..tapi tu la.. tak kira lifepartner kita jauh atau dekat..kita memang memerlukan antara satu sama lain..kalau sorang takde memang tak best sesangat..so sementara dia ada dekat dgn kita..cuba hargai dia semampu yg kita boleh..jgn nti bila dia dh tinggalkan kita baru nk gigit jari..huhu..Na'uzubillah..

Kepada yg belum ada 'lifepartner' tu..cepat2 la kawin..(mesej ini dibawakan khas utk Dr Rauhunt)

Wallahu'alam.

5 comments:

Anonymous said...

wah bestnyo nok balik doh che abe..
mesti rindu dendam doh ni..akhirnya k yus dah berjaya melalui 3 bulan tanpa hubby dgn jayanye :)

cikJintan said...

hehehhe...gila larrr...hebat2...bagus jugak sesekala hubby jauh, banyak belajar kan yus? mcm aku balik mesya ritu, jenuh pikir jalan kat KL, smp sesat2..selalu take for granted, potpetpotpet kat tepi jer...hahahah

YuS~N3 said...

tu ah..memang mencabar btul bila hubby takder ni..masa dia ada tak ambik kisah pun..hehehe..

LiSa IsmaiL said...

hehehe.baru ko tau!

aku ni duk jauh ngan hubby 2 bln skali jumpa pun dah bersyukur sgt..kekadang tak reti kalo keje sume buat sendiri tetiba dia nak buatkan..kekekekek!

rauhunt said...

aku tidak terlibat dalam entri ni