Monday, January 05, 2009

First week of 2009

Assalamualaikum wbt..

Hari ni life cycle start for the first week of 2009...semalam jenuh jugak aku nak twist the kids supaya diaorg bleh tidur awal and banun awal pagi esoknya..si kakak takle susah sgt sebab dia tak tidur seharian tapi si adik tu susah sikit sebab dia dah tidur pkl 5pm dan bangun sejam kemudian so agak susah nak tidurkan dia..pkl 10pm aku dah bawak masuk bilik, bukak tv kejap supaya si kecik tu tak nangis..agak2 dah ok tv ditutup dan mula lah si adik gelisah tergolek2 atas katil..bak kata org kelantan 'guling bating' atas katil tu..kejap dia bangun pastu baring balik bila tengok kakak dia dah baring dan mama pun dah tutup mata...dlm pkl 10.30 si kakak dah lena tapi si adik masih terkebil2..akhirnya dlm 10.50pm aku berjaya tidurkan si adik..kalau tak mahunya pkl 12.30 midnight baru dia tidur...baju2 utk ke nursery & taska aku dah siapkan awal2 so that esok takla sibuk sgt..

Pagi tadi susah gak nak kejutkan kakak utk bangu mandi pagi..first pegi htr adik kat nursery dulu..nasib baik adik ok tak nangis pun..lepas tu htr papa pegi ofis dulu sebab dah lewat..sampai ofis papa pun dah pkl 8.05am..kesin papa kena jalan kaki pegi ofis dia dari gate sebab rules baru dah start..org luar even wife yg htr husband pun dah takleh masuk or kena amik pass kat pa guard dulu baru bleh masuk..takpe la papa..exercise sikit pagi2...lepas htr papa, terus pegi taska nak htr kakak..singgah petronas station jap kakak request nak beli susu and roti for breakfast kat taska..sampai taska dia dah start nangis..hee..tension jugak..tapi ye la dah lama tak pegi taska..lepas register and settle all the fees, dia tak bagi balik la plak..so kena la teman dia kejap kat taska tu bagi dia adapt dgn kawan2..dlm 10.30 aku try la nak tinggal dia kat situ tp nangis jugak..aku gagahkan diri utk just let her cry and biar umi (pengetua taska tu aka senior aku masa UKM dulu) pujuk dia..harap2 ok la tu..bila sampai rumah call umi and dia ckp Najwa dah ok..Alhamdulillah..ni antara gamba yg sempat disnap kat taska-Najwa dan geng dia..


So, hari ni aku sepatutnya report kat IPTS yg offer aku post lecturer tu tp sebab belum negotiate salary and HR manager still cuti, so aku decide to postpone (tak nak sebenarnya)..hehe..tolak rezeki ke?harap2nya takla..bila fikirkan keje jauh2 penat and pikirkan jauh dgn hubby and anak2..aku terpaksa pilih decision ni..mungkin ada hikmah di sebaliknya..insyaAllah..

So..hari ni byk keje nak buat kat rumah, esok pagi nak start pegi lab balik and focus back to my MSc works..so i leave here a few pics yg disnap masa pegi bersantai di dataran putrajaya weekend hr tu..nanti bila papa dah pegi kanada weekend dok rumah je la..huhu...











Ops..tag dari mommyotai belum jawab lagi..next time la yer..perut dah bergendang ni belum lunch lagi..nti next entry baru kyu sjwb tag yer farah..

Wassalam..

3 comments:

Anonymous said...

k yus,
bakpo nok tuko kijo plok..k yus bukan ke kijo nge mardi??

YuS~N3 said...

kyus dah abis kontrak dgn mardi..lo ni wat master full time..tp sebab labwork dah nak habis (assume mcm nak habis la hehe)..tgh usha2 kijo la..

Unknown said...

yus,

IPTS mano hok offer?menarek dok offer dio, aku nok riki2 etek ni..nok blah dr uitm hahhhaha