Friday, January 02, 2009

Maal Hijrah 1430H & 2009..

Assalamualaikum wbt..

Hari ni first time blogging for 1430H & 2009..kejap je kan??Kita dah tinggalkan 1429H & 2008 dgn segala pahit manis suka duka dan kita semua psti mengharapkan yg lebih baik di masa hadapan..insyaAllah..

Awal tahun ni aku sambut dgn penuh ke'confuse'an dlm otak fikiran..all about my MSc and seeking for new jobs la.. actually tengah confuse giler nii..aku dpt offer from one of IPTS yg agak jauh dari rumah aku.gaji pun takdela menarik sgt..so aku tak tahu nak accept ke tak..aku sepatutnya daftar masuk this coming monday..huhu..x sure nk pegi ke tak ni...last week ingat nk negotiate dulu offer yg diaorg kasi tu tp semua org on leave for the whole week..apa patut aku buat??dah la bonded 1 year dgn iaorg..kalau tak aku join je dulu 2/3 bulan pastu cabut la..tp dah bonded la plak..camner tu??Kalau tolak rasa rugi plak..tapi....adus..malas btul nk pikir la..

My kids next week will start their routine back..kakak akan start masuk pre-school and adik masuk nursery balik after a long holiday at home with mama..yg sia dik tak risau sgt sebab dia ok dgn nursery tu..yg si kakak ni risau sikit sebab dia tak nak pegi sekolah..mungkin kena belikan dia beg baru baru dia semangat sikit kot..

So..apa2 pun doakan semoga tahun baru ini akan lebih memberi kebahagiaan dan keharmonian dalam rumahtangga kami..semoga Allah semtiasa melindungi kita dan keturunan kita semua dari segala bencana dan fitnah dajjal.

p/s: tima kasi la byk2 pada mommyotai sebab rajin bagi tag & award kat akak..nti ada masa akak jwb tag tu yer...

Wassalam.

3 comments:

mommy otai said...

takpo...saje nk tgk k.yus tmbh assignment luar..hehehe..baru ler rapat..

raihan hassan said...

salam yus..
sibuk dan confuse ye hehehe nway selamat tahun baru..semoga lebih berjaya di tahun baru nih!
apa2 hal pun pikir hubby dan family sebelum decide nk keje mana2..kalau tak susah nnt:)..biasalah bila dah ada family ni salah sorang kena la berkorban..all the best!

YuS~N3 said...

farah-yo la tu...anyway tq..
k'ann-thanx for the advice..tu la pening pikir..apa2 pun memang family at the first place la..habiskan study dulu kot..baru pikir psl keje..